Sıkça Sorulan Sorular

                                              SIKÇA SORULAN SORULAR

Yüksekokulunuz 2 yıllık mı yoksa 4 yıllık mı ? Mezunlar lisans mezunu mu olacak?

Yüksekokulumuz 4 yıllık olup, lisans düzeyinde eğitim vermektedir. Mezun öğrencilerimize lisans diploması verilmektedir.

 

Yüksekokulumuza kayıt hakkı kazandım, kayıt için ne zaman gelmem gerekir? Bununla ilgili önceden randevu almam gerekir mi? Kayıt adresiniz nedir?

Her eğitim öğretim yılı başında ÖSYM tarafından yapılan sınavlara göre Yüksekokulumuza yerleştirilen öğrenciler için kayıt dönemleri, kayıt yöntemi ve kayıt yerleri üniversitemiz internet sayfasında duyurulmaktadır. Adaylar https://oidb.sdu.edu.tr/ adresinden bilgi alabilir.

 

Yüksekokulumuzda yabancı dil hazırlık eğitimi var mı?

Yüksekokulumuzda isteğe bağlı yabancı dil hazırlık programı bulunmaktadır. Bununla birlikte lisans ders müfredatı kapsamında yabancı dil dersleri verilmektedir. Türkçe yeterlik sınavından geçerli puanı alamayan yabancı uyruklu öğrencilerimiz ise Türkçe hazırlık programında eğitim almaktadır.

 

Kayıt dondurma işlemleri nasıl yapılmaktadır?

Kayıt dondurmak isteyen öğrenciler, eğitim-öğretim başlangıç tarihinden itibaren 2 hafta içerisinde veya akademik takvimde belirlenen süreler içerisinde ya da kayıt duyurusunda belirtilen tarihler içerisinde mazeretini bildiren dilekçeyle birlikte öğrenci işlerine müracaat etmelidir. Kayıt Dondurma dilekçesine https://shyo.sdu.edu.tr/tr/dokumanlar adresinden ulaşabilirsiniz. Kayıt Dondurmanıza ilişkin Mazeretinizi destekleyici belgeler eklenmelidir. Talepler Yüksekokulumuz Yönetim Kurulunda görüşülüp karara bağlanmaktadır. Önemli Not: Eğitim öğretime başlama, Kayıt yenileme, harç ücretleri yatırma, ders seçme, danışman onayları, sınav tarihleri yatay geçiş vb. uygulamalar için mutlaka Süleyman Demirel Üniversitesi Akademik Takvimde belirtilen tarihler dikkate alınmalıdır. Akademik Takvime Üniversitemiz web sayfasından ulaşılabilirsiniz.

 

Kayıt sildirmek istiyorum ne yapmalıyım?

Kayıt sildirmek isteyen öğrenciler https://shyo.sdu.edu.tr/tr/dokumanlar adresten Kayıt Sildirme Formunu doldurarak, Yüksekokulumuz Öğrenci İşlerine dilekçeyle birlikte şahsen başvurmalıdırlar. Şahsen başvuru yapamayan öğrenciler Noterden vekâletname vererek vekâlet verdiği kişiler aracılığıyla kayıtlarını sildirebilirler. Vekâletnamelerde vekâletin ne için verildiği açıkça yazılmalı ve vekâletin aslı olmalıdır. Fotokopi olan vekâletnameler kabul edilmeyecektir. Kayıt sildirmek isteyen öğrenciler okulumuza gelmeden önce telefonla kayıt sildirmek istediğini belirtmeleri yapılacak işlemlerin hızlanması ve uzaktan kayıt sildirmek için gelen öğrenci ve vekilleri açısından önem arz etmektedir.

 

Ders seçiminde ve ders kaydında sorun yaşamaktayım ne yapmalıyım?

İlgili danışmanınıza e-mail yoluyla ulaşmanız gerekmektedir. Danışman e-mail adresleri için;  https://shyo.sdu.edu.tr/tr/akademik-kadro  linkini kullanabilirsiniz. Dilerseniz Yüksekokulumuzun Öğrenci İşleri Birimini arayabilirsiniz. İletişim bilgilerine Yüksekokulumuz Web sayfasından ulaşabilirsiniz.

 

Tek ders Sınavlarına girmek istiyorum ne yapmalıyım?

Akademik takvimde belirtilen sınav tarihlerden en geç 3 iş günü öncesine kadar Yüksekokulumuz Öğrenci İşlerine https://shyo.sdu.edu.tr/tr/dokumanlar adresteki bulunan dilekçeyle birlikte başvurmalısınız. Faksla gönderilen dilekçelerin işleme alınması için dilekçe aslının Yüksekokulumuza 5 iş günü içerisinde ulaştırılması gerekmektedir. Asılları Yüksekokulumuza belirtilen sürede ulaşmayan dilekçeler işleme alınmayacaktır. Kargo veya posta işlemlerinde oluşabilecek gecikmelerden Yüksekokulumuzun sorumluluğu yoktur.

 

Not yükseltmek için bütünleme sınavına girmek istiyorum. Ne yapmalıyım ?

Ders notu DC+ ve üzeri olup not yükseltmek isteyen öğrenciler Yüksekokulumuz Öğrenci İşlerine akademik takvimde belirtilen bütünleme sınavı tarihi başlangıcından 3  iş günü öncesine kadar dilekçeyle başvurmaları halinde bütünleme sınavına girebilmektedirler.

 

Kayıt yaptıran öğrencilerin derslere devam etmesi zorunlu mudur?

Öğrencilerimizin derslere devam etmesi zorunlu olup her dersi veren ilgili öğretim elemanından devamsızlıklarla ilgili bilgi alınabilir.

 

Yüksekokulunuzda öğrenciyim. Başka bir üniversiteye yatay geçiş yapmak istiyorum. Ne yapmalıyım?

Yatay geçiş yapmak isteyen öğrencilerimiz yatay geçiş yapmak istedikleri üniversitelerin web sayfalarından duyuruları takip ederek istenen belgeleri Yüksekokulumuzdan temin edip ilgili üniversiteye duyuruda belirtilen süreler içerisinde teslim etmeleri gerekmektedir.

 

Yüksekokulunuza yatay geçiş yapmak istiyorum. Ne yapmalıyım?

Yüksekokulumuza yatay geçiş yapmak isteyen öğrencilerimiz Süleyman Demirel Üniversitesi Web sayfası duyurularını takip ederek istenen belgeleri Yüksekokulumuza ilanda belirtilen süreler içerisinde ulaştırmaları gerekmektedir. Süresi içerisinde başvuru yapmayan, eksik imza veya eksik belgesi olanların başvuruları olumsuz değerlendirileceğinin bilinmesi önem arz etmektedir. Posta ve kargoda oluşabilecek gecikmelerden Yüksekokulumuz sorumlu değildir. Yapılan başvurular Yüksekokulumuz Yatay Geçiş Komisyonu tarafından değerlendirip Yüksekokulumuz Yönetim Kurulunun Kararıyla ilgili ilanda belirtilen tarihte açıklanmaktadır.

 

 

Sağlık raporunu aile hekiminden veya tek hekimden alabilir miyim?

Sağlık raporunu aile hekiminden veya tek hekimden alamazsınız tam teşekküllü hastaneden heyet raporu şeklinde almak gerekmektedir.

 

Öğrenci belgesi nasıl alınır ?

Öğrenci belgeleri e-devlet üzerinden alınabilir. E-devlet üzerinden alınan belgeler resmi işlemlerde kullanılabilir ve belgeler kare kod onayı yapılarak doğruluğuna bakılabilinir. Yüksekokulumuzdan öğrenci belgesi almak isteyen öğrencilerimizin öğrenci işleri biriminden öğrenci kimliği ile bizzat başvurusu halinde kendisine teslim edilir. Öğrenci belgesini gün içerisinde talep eden öğrenciler, öğrenci belgelerini alabilirler.

 

Transkript belgesi nasıl alınabilir?

Yüksekokulumuz öğrenci işleri birimine öğrenci kimliğiniz ile başvurmanız halinde transkript belgenizi alabilirsiniz. Transkript belgesi başvuranın kendisine teslim edilir. Gün içerisinde teslim alabilirsiniz.

 

Arkadaşım il dışında, onun adına öğrenci belgesi ve/veya transkript belgesini alabilir miyim?

Öğrenci belgesi ve transkript belgeleri kişinin özel bilgilerini içerdiğinden kendisi ve yasal olarak noterden vekâlet verdiği kişi haricindeki herhangi birine verilemez. Vekâletnamelerde vekâletin ne için verildiği açıkça yazılmalı ve vekâletin aslı olmalıdır. Vekâletnamelerin fotokopisi ile yapılan başvurular kabul edilmeyecektir.

 

Dilekçe fakslasam, Öğrenci belgesi, Transkript, Geçici Diploma Örneği bana faks ve/veya posta ile gönderilebilir mi?

E- Devlet Kapısı üzerinden öğrenci belgenizi temin edebilirsiniz. Transkript için dilekçenizi fakslamanız ve/veya Ptt, Kargo Firmaları aracılığı elimize ulaştırmanız mümkündür. Fakat dilekçenizi fakslamanız halinde “dilekçenizin ıslak imzalı halini öğrenci işleri birimimize” ulaştırmak zorundasınız. Ptt ve Kargo Firmaları ile gönderimde sadece ıslak imzalı hali kabul edilmektedir. Postadaki gecikmelere, eksik bilgi ve belge ile intikal eden başvurulara ve gerçeğe aykırı beyan ihtiva eden başvurulara ilişkin sorumluluk başvurana aittir.

 

Okuduğum Bölüm/Programa ait onaylı ders içeriklerini nasıl temin edebilirim?

Yüksekokulumuz web sitesinden (Yüksekokulumuzun bölümlerinin ders içerikleri her bir bölümün web sayfasında yer almaktadır) ders içerikleri temin edebilirsiniz. Onaylatılması için şahsen öğrenci işlerine başvuru yapılması gerekmektedir. Önemli Not: Akademik takvime göre tatil olan ve Isparta dışına çıkılacağı belli olan zamanlarda, öğrencilerimizin belgelerini alarak memleketlerine gitmeleri yararlarına olacaktır. Belge almadan il dışına giden öğrencilere faksla belge gönderilmeyeceğinden, yaşanacak mağduriyetten öğrencilerimiz sorumlu olacaklardır.

 

Öğrenci almak istediği belgelerden kaçar adet alabilir?

Öğrencilerimizin talep ettiği belgeleri suistimale mahal vermemek için önemle lazım olması durumunda bir seferde en çok 3’er adet verilebilmektedir. Daha fazla sayıda belgeye ihtiyaç duyulması halinde öğrencilerimiz belgeleri fotokopi çektirerek noter veya ilgili birimler aracılığıyla ASLI GİBİDİR yaptırabilirler.

 

Rahatsızlığım nedeniyle rapor aldım, ne zaman, nereye bildirmeliyim?

Raporunuz sınav tarihlerine denk geliyorsa, mazeret sınavına girebilmek için dilekçenize sağlık raporunuzu da ekleyerek, rapor bitim tarihinden itibaren en geç 3 iş günü içinde Yüksekokul Müdürlüğüne başvurmanız gerekmektedir.

 

Öğrenci Kimlik Kartımı kayıt olduktan sonra ne zaman alabilirim?

Öğrenci Kimlik Kartlarınızı ne zaman alacağınız kayıt olduktan sonra duyurulacaktır. İmza karşılığında Öğrenci Kimlik Kartınızı alabilirsiniz.

 

Öğrenci kimlik kartım olmadan kampüse, derslere, sınavlara girebilir miyim ve/veya Yemekhaneden faydalanabilir miyim?

 Öğrenci kimliğinizi yukarıdaki hizmetlerden faydalanmak için bina girişinde bulunan kart okuyuculu turnikeler kartınızı okutup binaya giriş sağlayabilirsiniz. Güvenlik personeline kartınızı göstermeniz durumunda da binaya giriş yapabilirsiniz. Sınavlarda ve yemekhane hizmetlerinde Öğrenci Kimlik Kartı bulundurmak zorunludur.

 

Kimlik Kartımı unutmam ve/veya kaybetmem durumunda sınava girebilir miyim?

Bu süreçte Öğrenci İşleri Biriminden alacağınız, onaylı Öğrenci Belgesi ile sınavlara girebilmeniz mümkündür.

 

Öğrenci kimlik kartımı kaybettim ne yapmalıyım?

Öğrenci Kimlik Kartını kaybeden öğrenciler yerel veya ulusal bir gazetede kayıp ilanı vererek ilan verilen gazeteyi, bir adet fotoğraf ve Öğrenci Kimliğini kaybettiğine dair dilekçeyle birlikte Yüksekokulumuz Öğrenci İşlerine başvurmaları gerekmektedir. Fakat Öğrenci Kimliğinin farklı kişilerce kullanıldığının tespiti tarafınıza cezai işlemler uygulanmasına sebebiyet verecektir.

 

Yüksekokulumuzda oryantasyon programı var mı? Süreç nasıl işliyor?

Yüksekokulumuzda ilgili bölüm başkanlıkları tarafından oryantasyon programları uygulanmaktadır. Bu konudaki bilgi her eğitim öğretim yılı başında akademik danışmanlar aracılığıyla aktarılmaktadır.

 

Öğrencilere uygulanan disiplin cezaları nelerdir?

Uyarma: Öğrenciye, öğrencilik görevlerinde ve davranışlarında daha dikkatli olması gerektiğinin yazı ile bildirilmesidir.

Kınama: Öğrenciye, öğrencilik görevlerinde ve davranışlarında kusurlu sayıldığının yazı ile bildirilmesidir.

Yükseköğretim Kurumundan Bir Haftadan Bir Aya Kadar Uzaklaştırma: Öğrenciye, yükseköğretim kurumundan bir haftadan bir aya kadar uzaklaştırıldığının ve bu sürede öğrencilik haklarından yararlanamayacağının yazı ile bildirilmesidir.

Yükseköğretim Kurumundan Bir veya İki Yarıyıl İçin Uzaklaştırma: Öğrenciye, yükseköğretim kurumundan bir veya iki yarıyıl uzaklaştırıldığının ve bu sürede öğrencilik haklarından yararlanamayacağının yazı ile bildirilmesidir.

Yükseköğretim Kurumundan Çıkarma: Öğrenciye, bir daha yükseköğretim kurumlarından herhangi birine alınmamak üzere öğrencilikten çıkarıldığının yazı ile bildirilmesidir.

 

Aldığım disiplin cezaları kimlere bildirilmektedir?

Disiplin soruşturması sonunda verilen ceza,

a) Hakkında disiplin soruşturması yapılan öğrenciye,

b) Öğrencinin anne veya babası, yoklukları halinde, öğrencinin göstermiş bulunduğu en yakın aile mensubuna,

c) Ceza alan öğrenciye burs veya kredi veren kamusal veya özel kuruluş veya kişilere,

ç) Yükseköğretim Kuruluna, Üniversiteden çıkarma cezası verildiği takdirde, yukarıdakilere ilaveten:

d) Bütün yükseköğretim kurumlarına,

e) İlgili askerlik şubesine,

f) ÖSYM Başkanlığına

g) Üniversitemizdeki tüm Yüksekokul Dekanlıklarına / Meslek Yüksekokulu Müdürlüklerine

ğ) Ülkemizdeki tüm yükseköğretim kurumlarına

 

Disiplin suçundan alınan ceza ne zaman sicilden silinir?

Disiplin suçu af kanunu çıkmadığı sürece öğrencinin sicilinden silinmez.

 

Ders muafiyet işlemleri için ne yapmalıyım?

Ders muafiyeti için eğitim-öğretim başlangıç tarihinden itibaren 2 hafta içerisinde veya akademik takvimde belirlenen süreler içerisinde ya da kayıt duyurusunda belirtilen tarihler içerisinde dilekçeyle birlikte Yüksekokul Müdürlüğüne müracaat edilmesi gerekmektedir. Bu tarihten sonra yapılan başvurular geçerli olmayacaktır. Ders muafiyetleri bölüm başkanlığınızca değerlendirilerek gerekli işlemeler yapılacaktır. Derslerden muaf olunduğu kesinleşinceye kadar öğrencilerimizin derslerde sorumluluğu devam etmektedir. Not: Ders Muafiyet Dilekçesi sadece bir defaya mahsus verilecektir. Her dönem için ayrı muafiyet dilekçesi durumu söz konusu değildir. Konuya İlişkin tüm Sorumluluk öğrencilerimize aittir.

 

Kayıtlar e-Devletten üzerinden yapılabiliyor mu?

Kayıtların belirlenen tarih aralığında okulumuza yüz yüze yapılması gerekmektedir Ancak Pandemi nedeniyle öğrencilerimizden Heyet Raporu ile Adli Sicil Kaydı veya Adli Sicil Arşiv Kaydının öğrenci bilgi sistemi üzerinden yapılmakta olup, girişi yapılan belgeler ve Yüksekokulumuza hitaben yazılmış hazırlık eğitimi almak isteyip istemediğine lişikin dilekçelerini posta veya kargo ile göndermeleri gerekmektedir.

 

Eğitim hangi dilde yapılmaktadır?

Eğitim dili Türkçedir.

 

Yüksekokulunuz 2 yıllık mı yoksa 4 yıllık mı ? Mezunlar lisans mezunu mu olacak?

Yüksekokulumuz 4 yıllık olup, lisans düzeyinde eğitim vermektedir. Mezun öğrencilerimize lisans diploması verilmektedir.

 

Kütüphane ve diğer birimlerden yararlanabilir miyim?

Üniversitemizin merkezi kütüphanesi ile sağlık ve sosyal birimleri öğrencilerimizin ücretsiz kullanımına açıktır.

Kayıt yenileme işlemini ne zaman, nasıl yapmam gerekiyor?

Kayıt yenileme ve ders kayıt işlemlerinizi akademik takvimde belirtilen süreler içinde öğrenci bilgi sistemi üzerinden yapmanız gerekmektedir.

Kayıt yenileme süresi geçtikten sonra kayıt yaptırabilir miyim?

Belgelenebilir, geçerli bir mazeretiniz olması ve dilekçeyle başvuru yapmanız durumunda Yüksekokul Yönetim Kurulu kararıyla yapılabilmektedir.

Kaydını yeniletmeyen öğrencinin durumu ne olur?

Öğrencinin kayıtlanmadığı dönem, öğrenim süresinden sayılır ve öğrenci bir dönem kaybetmiş olur. O dönem derslere ve sınavlara alınamadığı gibi, öğrencilik haklarından da yararlanamaz. 

Yüksekokulunuzda I. Öğretim Programlarında öğrenim gören öğrenciler harç ödemesi yapacaklar mı?

Yüksekokulumuz I. Öğretim Programlarında öğrenim gören öğrenciler harç parası yatırmayacaktır. Ancak aynı anda ikinci üniversiteyi de okuyan öğrencilere okudukları ikinci üniversiteye göre harçlar tahakkuk etmekte olup tahakkuk edilen tutarlar harç parası olarak ödenmelidir. İlgili öğrencilerimize harçların tahakkuk etmemesi için okunulan ikinci üniversiteden kayıtlarını sildirmeleri gerekmektedir.

Uzaktan Öğretim Sistemine girişler hangi adresten olacak?

Uzaktan Öğretim Sistemi Öğrenci Bilgi Sisteminiz (OBS) üzerine entegredir. Ziyaret etmeniz gereken adres obs.sdu.edu.tr adresidir. 

Uzaktan Öğretim sistemi için ek bir yazılıma ihtiyacım var mıdır?

Süleyman Demirel Üniversitesi uzaktan öğretim sistemi Adobe Connect sanal sınıf altyapısını kullanmaktadır. Bu nedenle Adobe Connect yazılımını kurmanız derslere katılımınız için önemlidir.

Adobe Connect yazılımını kurmadım, canlı derslere katılabilir miyim?

Adobe Connect yazılımını kurmadıysanız, web tarayıcınızın desteklemesi durumunda HTML5 olarak toplantıyı açacaktır. Ancak bu durumda derse sadece katılımcı olabilirsiniz. Dersinizin öğretim elemanı sizlere sunucu yetkisi vermesi durumunda ekranınızı paylaşamazsınız.

Adobe Connect Kullanıcı adımı ve parolamı bilmiyorum ne yapabilirim?

Adobe Connect kullanıcı adınız öğrenci numaranızdır. Şifreniz Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) parolanızla aynıdır.

Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) parolamı değiştirdim, Adobe Connect parolam da değişmiş midir?

Hayır. Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) ve Adobe Connect ayrı platformlardır. Bu nedenle birinde parola değiştirdiğinizde diğer platformda parolanız değişmez. 

Adobe Connect parolamı unuttum, nasıl değiştirebilirim?

Adobe Connect parolanızı unutmanız durumunda Öğrenci Bilgi Sistemini (OBS) üzerinden kolaylıkla değiştirebilirsiniz. OBS'ye giriş yaptıktan sonra anasayfanızdaki alandan yeni parola yazarak "Adobe Connect Şifresini Değiştir" butonuna basmanız yeterlidir. 

Sınav tarihlerini nasıl öğrenebilirim?

Sınav tarihleri her yarıyıl içinde  öğrenci bilgi sisteminde duyurulmaktadır.

Öğrencilerle ilgili önemli duyuruları ve bilmem gerekenleri nasıl takip edebilirim?

Süleyman Demirel Üniversitesi web sayfası: https://w3.sdu.edu.tr/

Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sayfası : https://oidb.sdu.edu.tr/

Sivil Havacılık Yüksekokulu web sayfası : https://shyo.sdu.edu.tr/tr/

Yüksekokulumuz ilan panosundan da takip edebilirsiniz.