Sıkça Sorulan Sorular

Bölümünüz 2 yıllık mı yoksa 4 yıllık mı? Mezunlar lisans mezunu mu olacak?

Bölümümüz 4 yıllık olup, lisans düzeyinde eğitim vermektedir. Mezun öğrencilerimize lisans diploması verilmektedir.

 

Bölümünüze kayıt hakkı kazandım, kayıt için ne zaman gelmem gerekir? Bununla ilgili önceden randevu almam gerekir mi? Kayıt adresiniz nedir?

Her eğitim öğretim yılı başında ÖSYM tarafından yapılan sınavlara göre bölümümüze yerleştirilen öğrenciler için kayıt dönemleri, kayıt yöntemi ve kayıt yerleri üniversitemiz internet sayfasında duyurulmaktadır. Adaylar https://oidb.sdu.edu.tr/ adresinden bilgi alabilir.

 

Bölümünüzde yabancı dil hazırlık eğitimi var mı?

Bölümümüzde isteğe bağlı yabancı dil hazırlık programı bulunmaktadır. Bununla birlikte lisans ders müfredatı kapsamında yabancı dil dersleri verilmektedir. Türkçe yeterlik sınavından geçerli puanı alamayan yabancı uyruklu öğrencilerimiz ise Türkçe hazırlık programında eğitim almaktadır.

 

Kayıt dondurma işlemleri nasıl yapılmaktadır?

Kayıt dondurmak isteyen öğrenciler, eğitim-öğretim başlangıç tarihinden itibaren 2 hafta içerisinde veya akademik takvimde belirlenen süreler içerisinde ya da kayıt duyurusunda belirtilen tarihler içerisinde mazeretini bildiren dilekçeyle birlikte öğrenci işlerine müracaat etmelidir. Kayıt Dondurma dilekçesine https://shyo.sdu.edu.tr/tr/dokumanlar adresinden ulaşabilirsiniz. Kayıt Dondurmanıza ilişkin Mazeretinizi destekleyici belgeler eklenmelidir. Talepler Yüksekokulumuz Yönetim Kurulunda görüşülüp karara bağlanmaktadır.

Eğitim öğretime başlama, Kayıt yenileme, harç ücretleri yatırma, ders seçme, danışman onayları, sınav tarihleri yatay geçiş vb. uygulamalar için mutlaka Süleyman Demirel Üniversitesi Akademik Takvimde belirtilen tarihler dikkate alınmalıdır. Akademik Takvime Üniversitemiz web sayfasından ulaşılabilirsiniz.

 

Kayıt sildirmek istiyorum ne yapmalıyım?

Kayıt sildirmek isteyen öğrenciler https://shyo.sdu.edu.tr/tr/dokumanlar adresinden Kayıt Sildirme Formunu doldurarak, Yüksekokulumuz Öğrenci İşlerine dilekçeyle birlikte şahsen başvurmalıdırlar. Şahsen başvuru yapamayan öğrenciler Noterden vekâletname vererek vekâlet verdiği kişiler aracılığıyla kayıtlarını sildirebilirler. Vekâletnamelerde vekâletin ne için verildiği açıkça yazılmalı ve vekâletin aslı olmalıdır. Fotokopi olan vekâletnameler kabul edilmeyecektir. Kayıt sildirmek isteyen öğrenciler okulumuza gelmeden önce telefonla kayıt sildirmek istediğini belirtmeleri yapılacak işlemlerin hızlanması ve uzaktan kayıt sildirmek için gelen öğrenci ve vekilleri açısından önem arz etmektedir.

 

Ders seçiminde ve ders kaydında sorun yaşamaktayım ne yapmalıyım?

Akademik danışmanınıza e-posta yoluyla ulaşmanız gerekmektedir. Akademik danışmanınıza ait bilgileri Öğrenci Bilgi Sisteminden öğrenebilirsiniz.

 

Tek ders Sınavlarına girmek istiyorum ne yapmalıyım?

Akademik takvimde belirtilen sınav tarihlerden en geç 3 iş günü öncesine kadar Yüksekokulumuz Öğrenci İşlerine https://shyo.sdu.edu.tr/tr/dokumanlar adresteki bulunan dilekçeyle birlikte başvurmalısınız. Faksla gönderilen dilekçelerin işleme alınması için dilekçe aslının Yüksekokulumuza 5 iş günü içerisinde ulaştırılması gerekmektedir. Asılları Yüksekokulumuza belirtilen sürede ulaşmayan dilekçeler işleme alınmayacaktır. Kargo veya posta işlemlerinde oluşabilecek gecikmelerden Yüksekokulumuzun sorumluluğu yoktur.

 

Not yükseltmek için bütünleme sınavına girmek istiyorum. Ne yapmalıyım?

Ders notu DC+ ve üzeri olup not yükseltmek isteyen öğrenciler Yüksekokulumuz Öğrenci İşlerine akademik takvimde belirtilen bütünleme sınavı tarihi başlangıcından 3 iş günü öncesine kadar dilekçeyle başvurmaları halinde bütünleme sınavına girebilmektedirler.

 

Kayıt yaptıran öğrencilerin derslere devam etmesi zorunlu mudur?

Öğrencilerimizin derslere devam etmesi zorunlu olup her dersi veren ilgili öğretim elemanından devamsızlıklarla ilgili bilgi alınabilir.

 

Bölümünüzde öğrenciyim. Başka bir üniversiteye yatay geçiş yapmak istiyorum. Ne yapmalıyım?

Yatay geçiş yapmak isteyen öğrencilerimiz yatay geçiş yapmak istedikleri üniversitelerin web sayfalarından duyuruları takip ederek istenen belgeleri Bölümümüzden temin edip ilgili üniversiteye duyuruda belirtilen süreler içerisinde teslim etmeleri gerekmektedir.

 

Bölümünüze yatay geçiş yapmak istiyorum. Ne yapmalıyım?

Bölümümüze yatay geçiş yapmak isteyen öğrencilerimiz üniversitemiz internet sayfası duyurularını takip ederek istenen belgeleri Bölümümüze ilanda belirtilen süreler içerisinde ulaştırmaları gerekmektedir. Süresi içerisinde başvuru yapmayan, eksik imza veya eksik belgesi olanların başvuruları olumsuz değerlendirileceğinin bilinmesi önem arz etmektedir. Posta ve kargoda oluşabilecek gecikmelerden bölümümüz sorumlu değildir. Yapılan başvurular bölümümüz Yatay Geçiş Komisyonu tarafından değerlendirip Yüksekokulumuz Yönetim Kurulunun Kararıyla ilgili ilanda belirtilen tarihte açıklanmaktadır.

 

 

 

 

Öğrenci belgesi nasıl alınır?

Öğrenci belgeleri e-devlet üzerinden alınabilir. E-devlet üzerinden alınan belgeler resmi işlemlerde kullanılabilir ve belgeler kare kod onayı yapılarak doğruluğu kontrol edilebilir. Bölümümüzden öğrenci belgesi almak isteyen öğrencilerimizin öğrenci işleri biriminden öğrenci kimliği ile bizzat başvurusu halinde kendisine teslim edilir.

 

Transkript belgesi nasıl alınabilir?

Yüksekokulumuz öğrenci işleri birimine öğrenci kimliğiniz ile başvurmanız halinde transkript belgenizi alabilirsiniz. Transkript belgesi başvuranın kendisine teslim edilir.

 

 

Rahatsızlığım nedeniyle rapor aldım, ne zaman, nereye bildirmeliyim?

Raporunuz sınav tarihlerine denk geliyorsa, mazeret sınavına girebilmek için dilekçenize sağlık raporunuzu da ekleyerek, rapor bitim tarihinden itibaren en geç 3 iş günü içinde bölüm başkanlığına başvurmanız gerekmektedir.

 

Öğrenci Kimlik Kartımı kayıt olduktan sonra ne zaman alabilirim?

Öğrenci Kimlik Kartlarınızı ne zaman alacağınız kayıt olduktan sonra duyurulacaktır. İmza karşılığında Öğrenci Kimlik Kartınızı alabilirsiniz.

 

Öğrenci kimlik kartım olmadan yerleşkeye, derslere, sınavlara girebilir miyim ve üniversitemizin olanaklarından faydalanabilir miyim?

 Öğrenci kimliğinizi yukarıdaki hizmetlerden faydalanmak için bina girişinde bulunan kart okuyuculu turnikeler kartınızı okutup binaya giriş sağlayabilirsiniz. Güvenlik personeline kartınızı göstermeniz durumunda da binaya giriş yapabilirsiniz. Sınavlarda ve sosyal tesislerden (yemekhane, yüzme havuzu, spor salonu, vb.) yararlanmanız için Öğrenci Kimlik Kartı zorunludur.

 

Kimlik Kartımı unutmam ve/veya kaybetmem durumunda sınava girebilir miyim?

Bu süreçte Öğrenci İşleri Biriminden alacağınız, onaylı Öğrenci Belgesi ile sınavlara girebilmeniz mümkündür.

 

 

Bölümünüzde oryantasyon programı var mı? Süreç nasıl işliyor?

Bölüm başkanlığımız tarafından oryantasyon programları uygulanmaktadır. Bu konudaki bilgi her eğitim öğretim yılı başında bölümümüz ve üniversitemiz internet sayfalarından duyurulmaktadır.

 

Öğrencilere uygulanan disiplin cezaları nelerdir?

Uyarma: Öğrenciye, öğrencilik görevlerinde ve davranışlarında daha dikkatli olması gerektiğinin yazı ile bildirilmesidir.

Kınama: Öğrenciye, öğrencilik görevlerinde ve davranışlarında kusurlu sayıldığının yazı ile bildirilmesidir.

Yükseköğretim Kurumundan Bir Haftadan Bir Aya Kadar Uzaklaştırma: Öğrenciye, yükseköğretim kurumundan bir haftadan bir aya kadar uzaklaştırıldığının ve bu sürede öğrencilik haklarından yararlanamayacağının yazı ile bildirilmesidir.

Yükseköğretim Kurumundan Bir veya İki Yarıyıl İçin Uzaklaştırma: Öğrenciye, yükseköğretim kurumundan bir veya iki yarıyıl uzaklaştırıldığının ve bu sürede öğrencilik haklarından yararlanamayacağının yazı ile bildirilmesidir.

Yükseköğretim Kurumundan Çıkarma: Öğrenciye, bir daha yükseköğretim kurumlarından herhangi birine alınmamak üzere öğrencilikten çıkarıldığının yazı ile bildirilmesidir.

 

Aldığım disiplin cezaları kimlere bildirilmektedir?

Disiplin soruşturması sonunda verilen ceza,

a) Hakkında disiplin soruşturması yapılan öğrenciye,

b) Öğrencinin anne veya babası, yoklukları halinde, öğrencinin göstermiş bulunduğu en yakın aile mensubuna,

c) Ceza alan öğrenciye burs veya kredi veren kamusal veya özel kuruluş veya kişilere,

ç) Yükseköğretim Kuruluna, Üniversiteden çıkarma cezası verildiği takdirde, yukarıdakilere ilaveten:

d) Bütün yükseköğretim kurumlarına,

e) İlgili askerlik şubesine,

f) ÖSYM Başkanlığına

g) Üniversitemizdeki tüm Yüksekokul Dekanlıklarına / Meslek Yüksekokulu Müdürlüklerine

ğ) Ülkemizdeki tüm yükseköğretim kurumlarına

 

Disiplin suçundan alınan ceza ne zaman sicilden silinir?

Disiplin suçu af kanunu çıkmadığı sürece öğrencinin sicilinden silinmez.

 

Ders muafiyet işlemleri için ne yapmalıyım?

Ders muafiyeti için eğitim-öğretim başlangıç tarihinden itibaren 2 hafta içerisinde veya akademik takvimde belirlenen süreler içerisinde ya da kayıt duyurusunda belirtilen tarihler içerisinde dilekçeyle birlikte bölüm başkanlığına müracaat edilmesi gerekmektedir. Bu tarihten sonra yapılan başvurular geçerli olmayacaktır. Ders muafiyetleri bölüm başkanlığınızca değerlendirilerek gerekli işlemeler yapılacaktır. Derslerden muaf olunduğu kesinleşinceye kadar öğrencilerimizin derslerde sorumluluğu devam etmektedir.

 

Kayıtlar e-Devletten üzerinden yapılabiliyor mu?

Kayıtların belirlenen tarih aralığında okulumuza yüz yüze yapılması gerekmektedir Ancak Pandemi nedeniyle öğrencilerimizden Heyet Raporu ile Adli Sicil Kaydı veya Adli Sicil Arşiv Kaydının öğrenci bilgi sistemi üzerinden yapılmakta olup, girişi yapılan belgeler ve Yüksekokulumuza hitaben yazılmış hazırlık eğitimi almak isteyip istemediğine ilişkin dilekçelerini posta veya kargo ile göndermeleri gerekmektedir.

 

Eğitim hangi dilde yapılmaktadır?

Eğitim dili Türkçedir.

 

Kütüphane ve diğer birimlerden yararlanabilir miyim?

Üniversitemizin merkezi kütüphanesi ile sağlık ve sosyal birimleri öğrencilerimizin ücretsiz kullanımına açıktır.

Kayıt yenileme işlemini ne zaman, nasıl yapmam gerekiyor?

Kayıt yenileme ve ders kayıt işlemlerinizi akademik takvimde belirtilen süreler içinde öğrenci bilgi sistemi üzerinden yapmanız gerekmektedir.

Kayıt yenileme süresi geçtikten sonra kayıt yaptırabilir miyim?

Belgelenebilir, geçerli bir mazeretiniz olması ve dilekçeyle başvuru yapmanız durumunda Yüksekokul Yönetim Kurulu kararıyla yapılabilmektedir.

Kaydını yeniletmeyen öğrencinin durumu ne olur?

Öğrencinin kayıtlanmadığı dönem, öğrenim süresinden sayılır ve öğrenci bir dönem kaybetmiş olur. O dönem derslere ve sınavlara alınamadığı gibi, öğrencilik haklarından da yararlanamaz. 

Uzaktan Öğretim Sistemine girişler hangi adresten olacak?

Uzaktan Öğretim Sistemi Öğrenci Bilgi Sisteminiz (OBS) üzerine entegredir. Ziyaret etmeniz gereken adres obs.sdu.edu.tr adresidir. 

Uzaktan Öğretim sistemi için ek bir yazılıma ihtiyacım var mıdır?

Süleyman Demirel Üniversitesi uzaktan öğretim sistemi Adobe Connect sanal sınıf altyapısını kullanmaktadır. Bu nedenle Adobe Connect yazılımını kurmanız derslere katılımınız için önemlidir.

Adobe Connect yazılımını kurmadım, canlı derslere katılabilir miyim?

Adobe Connect yazılımını kurmadıysanız, web tarayıcınızın desteklemesi durumunda HTML5 olarak toplantıyı açacaktır. Ancak bu durumda derse sadece katılımcı olabilirsiniz. Dersinizin öğretim elemanı sizlere sunucu yetkisi vermesi durumunda ekranınızı paylaşamazsınız.

Adobe Connect Kullanıcı adımı ve parolamı bilmiyorum ne yapabilirim?

Adobe Connect kullanıcı adınız öğrenci numaranızdır. Şifreniz Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) parolanızla aynıdır.

Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) parolamı değiştirdim, Adobe Connect parolam da değişmiş midir?

Hayır. Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) ve Adobe Connect ayrı platformlardır. Bu nedenle birinde parola değiştirdiğinizde diğer platformda parolanız değişmez. 

Adobe Connect parolamı unuttum, nasıl değiştirebilirim?

Adobe Connect parolanızı unutmanız durumunda Öğrenci Bilgi Sistemini (OBS) üzerinden kolaylıkla değiştirebilirsiniz. OBS'ye giriş yaptıktan sonra anasayfanızdaki alandan yeni parola yazarak "Adobe Connect Şifresini Değiştir" butonuna basmanız yeterlidir. 

 

 

Sınav tarihlerini nasıl öğrenebilirim?

Sınav tarihleri her yarıyıl içinde internet sayfamızın duyurular bölümünde ve öğrenci bilgi sisteminde duyurulmaktadır.

Öğrencilerle ilgili önemli duyuruları ve bilmem gerekenleri nasıl takip edebilirim?

Süleyman Demirel Üniversitesi web sayfası: https://w3.sdu.edu.tr/

Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı web sayfası : https://oidb.sdu.edu.tr/

Sivil Havacılık Yüksekokulu web sayfası : https://shyo.sdu.edu.tr/tr/